close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תיקון חלון ממד – דגשים חשובים

מערכת שורשט אייר, תשפא21/04/2021

למעשה רק חברה בעלת ניסיון רב בתיקון חלונות ממדים יכולה להבטיח ולקיים שירות איכותי בתחום הזה...

תגיות:
החיים בישראל נעימים ומהנים – אבל גם מסוכנים. אי אפשר להתעלם מעשרות אלפי הטילים שנמצאים ברשות חיזבאללה ועלולים להגיע לכל ישוב בחצי הצפוני של ישראל, ובצד השני של המדינה מתרחשים למרבה הצער סבבי אלימות חוזרים ונשנים, שכוללים שיגור רקטות מסוגים שונים אל ישובי הדרום ומעת לעת גם אל מרכז הארץ.

הפתרון לצורך שלנו במחסה אפקטיבי וזמין הוא כמובן ממד. כשיש מרחב מוגן דירתי, כל בני הבית – גם הזקנים והילדים הקטנים וחיות המחמד – יכולים להגיע למקום שיספק הגנה בפני טילים תוך זמן קצר במיוחד. באופן טבעי המרחב המוגן משמש את המשפחה גם בשגרה, לפעמים כחדר ילדים, לפעמים כחדר עבודה וגם חדר שמיועד לאורחים הוא אופציה.

הרב תכליתיות של החלל החשוב מחייבת התנהלות מושכלת. מצד אחד היצמדות קפדנית להנחיות של פיקוד העורף לגבי ממדים וכל המרכיבים שיש בהם (דלת, חלון, מערכת אוורור ועוד), ומצד שני יצירת תנאים נוחים ככל האפשר. גם כשנוצר צורך לתקן את החלון בממד חשוב להקפיד על התנהלות מסוג זה, כדי להבטיח מקסימום תועלת בשימוש שבשגרה ומקסימום ביטחון בשעת חירום.

מתי מתבצע תיקון חלון ממד?
תיקון חלון ממד הוא שירות שנדרש בכל מצב שבו החלון לא תקין לחלוטין. חשוב להדגיש שגם בעיה שנראית קלה ולא משמעותית רצוי לפתור בהקדם – מפני שאף פעם אי אפשר לדעת מתי יפרוץ עוד סבב אלימות באזור כך שיהיה צורך להשתמש בממד ולדעת שאתם באמת בטוחים לחלוטין כשאתם שוהים בחלל זה.

דוגמה אחת לבעיה היא כשהחלון לא ננעל הרמטית. על-מנת לשהות בבטחה בממד החלון חייב להיות סגור לגמרי, ולכן פגם במנגנון הנעילה מחייב תיקון מקצועי.

מצב נוסף שבו נדרש תיקון חלון ממד הוא כשאי אפשר לפתוח אותו. אמנם מבחינת הבטיחות אין בכך בעיה, אבל מאחר שברוב הבתים נעשה גם שימוש שוטף בחדר, כדאי מן הסתם שאפשר יהיה לאוורר אותו. גם סדק בחלון הממד וכאמור באופן כללי כל פגם מחייבים פנייה לאיש מקצוע מתאים.

מהן הדרישות של פיקוד העורף לגבי החלון של הממד?
התיקון של חלון הממד חייב להתבצע על-פי כל ההנחיות הרלוונטיות של פיקוד העורף לגבי מרכיב זה במרחבים המוגנים הדירתיים. חלונות של ממד חייבים להיות עמידים באופן מלא ביחס למספר גורמים: רסיסים שעלולים להתעופף באוויר בעקבות נחיתת טיל בסמוך לבית, הדף רב עוצמה כתוצאה ממתקפת טילים וגם גזים רעילים שכן גם מלחמה באמצעים כימיים היא תרחיש שעלול להתממש.

כל תיקון חלון ממד חייב לשמר את העמידות המוחלטת ביחס לכל הנ"ל – ולכן לא כל חברת תיקון חלונות יכולה לבצע את הפעולה הזאת.

למעשה רק חברה בעלת ניסיון רב בתיקון חלונות ממדים יכולה להבטיח ולקיים שירות איכותי באמת. דגש נוסף הוא זמינות גבוהה, כך שהפעולות ההכרחיות במסגרת תיקון חלון ממד יושלמו תוך זמן קצר ככל האפשר, כך שהמרחב המוגן אכן יגן עליכם גם במצב חירום פתאומי.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה